3 zgomote ale mașinii pe care nu trebuie să le ignori


Deși mașinile moderne sunt mai fiabile decât oricând, verificările periodice nu trebuie neglijate. Deseori șoferii nu observă necesitatea reparațiilor, până când nu se lovesc de o schimbare evidentă, cum ar fi zgomotele deranjante. Am vorbit cu mecanici specializați, ne-am informat și am tras linie la 3 zgomote ale mașinii care nu trebuie ignorate. Astfel s-a născut lista de mai jos, pe care vi-o lăsăm cu tot cu explicații și recomandări.

  1. Scârțâituri în timpul frânării

Nu ți-ai mai schimbat plăcuțele de frână de mult timp? De obicei, scârțâitul în timpul frânării este un semnal că acestea sunt uzate. Unele autovehicule sunt dotate cu senzori care-ți spun când gradul de uzură al plăcuțelor este mare, însă, la autovehiculele care nu au acest senzor, un zgomot ascuțit în timpul frânării indică faptul că plăcuțele de frână trebuie înlocuite.

Reparații posibil necesare: schimbarea plăcuțelor de frână, înlocuirea sau repararea rotorului

  1. Zgomotele sub mașină

Dacă se aud zgomote mai grave decât de obicei de sub mașină, este posibil să fie o fisură în sistemul de evacuare. Repararea eșapamentului este în principiu simplă, se poate rezolva prin înlocuirea piesei / părții ruginite sau prin atașarea unui nou amortizor de zgomot.

Dacă se aude un huruit când autovehiculul este oprit la stop, și se simte ca o cutie cu pietre scuturată, atunci este posibil ca reparațiile să fie necesare la convertorul catalitic.

Reparații posibil necesare: reparații ale sistemului de evacuare, înlocuirea / repararea eșapamentului

  1. “Ciripitul” sau scârțâitul venit de sub capotă

Cunoscută și sub numele de “centură serpentină”, cureaua de transmisie a mașinii este o singură centură care transferă puterea produsă de rotațiile motorului către accesorii multiple, cum ar fi: aerul condiționat, servodirecția și alternatorul. De-a lungul timpului, centura se poate uza și aluneca, provocând un sunet sacadat. Înlocuirea curelei de transmisie este o reparație ușoară și ieftină, așa că vă recomandăm să verificați centura la primul semn că mașina ar putea avea o problemă.

De asemenea, evitarea reparației curelei de transmisie poate cauza probleme mult mai mari. Dacă acestea sunt ignorate, centura se va rupe, iar mașina va pierde servodirecția sau sistemul de încărcare sau sistemul de răcire al motorului sau chiar pe toate. Pierderea sistemului de răcire a motorului este cel mai mare motiv pentru care veți dori să înlocuiți cureaua de transmisie cât mai devreme. Nu încercați să conduceți autovehiculul, indiferent de distanță, în cazul în care cureaua de transmisie este ruptă, deoarece acest lucru poate duce la supraîncălzirea mașinii și poate cauza pagube motorului.

Reparații posibil necesare: schimbarea curelei de transmisie

Acestea fiind spuse, vă sugerăm să respectați perioadele de verificare recomandate de producători, și la orice zgomot ciudat al mașinii, să ajungeți cât mai rapid în service.